Storingen & Meldingen

Storingen & Meldingen

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring regio Alkmaar

Wednesday 15 November 2017 17:11

— afmelding 15-11-2017 17:45 uur —

Na onderzoek is gebleken dat de apparatuur wat de stroomvoorziening verzorgd, defect is geraakt. De engineer heeft de hardware vervangen en hiermee is het probleem opgelost. De getroffen verbindingen zijn hersteld.

— update 12:45 uur —

Engineers melden dat de fysieke foutlocatie is gevonden. Herstelwerkzaamheden zijn gestart.

— oorspronkelijk melding 15-11-2017 09:30 uur —

KPN heeft een engineer aangestuurd voor onderzoek en herstel.

— oorspronkelijk melding 15-11-2017 08:15 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Alkmaar

Als gevolg van de storing zijn de FTTH, xDSL en Fiber verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing DSLAM Rotterdam

Wednesday 15 November 2017 01:11

— afmelding 15-11-2017 01:15 uur —

De herstelwerkzaamheden zijn afgerond en de verbindingen zijn weer in dienst.

— update 14-11-2017 20:45 uur —

KPN geeft aan dat de herstelwerkzaamheden van de kabelverstoring (gebroken glasvezelkabel) tot in de nacht kunnen duren. Wij verwachten u morgenochtend een update te kunnen geven.

— update 14-11-2017 17:15 uur —

Engineers melden dat de fysieke foutlocatie is gevonden. Herstelwerkzaamheden zijn gestart.

— oorspronkelijke melding 14-11-2017 15:00 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een aantal DSLAM’s  in Rotterdam.

De storing wordt veroorzaakt door een kabelverstoring. Een gedeelte van het verkeer is geherrouteerd.

Momenteel zijn KPN engineers op locatie bezig met herstel en onderzoek.

Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL, FTTH en Fiber verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.

[OPGELOST] KPN Ethernet verstoring Eindhoven / Den Bosch / Tilburg

Wednesday 15 November 2017 00:11

— afmelding 00:30 uur —

KPN Engineers hebben de werkzaamheden afgerond. Er is een defecte kaart in het netwerk vervangen en alle verbindingen zijn daarmee hersteld.

— update 23:30 uur —

Engineers zijn nog bezig met onderzoek en herstel. In verband met de complexiteit van de verstoring nemen de herstelwerkzaamheden langere tijd in beslag dan gepland.

— update 14-11-2017 18:30 uur —

Omstreeks 20:00 uur zal de externe expertise op locatie zijn met de benodigde onderdelen voor herstel van de verstoring aan het netwerkcomponent.

— update 14-11-2017 17:00 uur —

Externe expertise is door KPN ingeschakeld. Een update volgt zo spoedig mogelijk.

— update 14-11-2017 16:30 uur —

KPN meldt dat uit het onderzoek van de 2 engineers te Amsterdam en Eindhoven blijkt dat er een defect is in een netwerknode. De back-up oplossing loopt hierdoor tegen de grens van het limiet aan. Dit veroorzaakt de vertraging in de verbindingen. Extra expertise is ingeschakeld voor herstel en verdere onderzoek.

— update 14-11-2017 14:45 uur —

Onze leverancier meldt  dat het onderzoek in locatie Eindhoven geen grondoorzaak heeft opgeleverd en dat het onderzoek verder wordt onderzocht in locatie Amsterdam. Dit onderzoek wordt in samenwerking met een monteur in Eindhoven opgestart.

— update 14-11-2017 12:00 uur —

Onze leverancier meldt dat als gevolg van de ETN verstoring in Eindhoven meerdere FTTH, xDSL en WEAS verbindingen vertragend kunnen werken.
Momenteel zijn engineers bezig met onderzoek en herstel.

Wij houden u op de hoogte.

— oorspronkelijke melding 14-11-2017 11:15 uur —

KPN meldt een verstoring aan haar netwerk in de omgeving van Eindhoven

Als gevolg van de storing zijn de FTTH, xDSL en WEAS verbindingen mogelijk niet beschikbaar.

Wij houden u op de hoogte.

[OPGELOST] Storing KPN monteursafspraak systeem en SELT

Tuesday 14 November 2017 13:11

— update 14-11-2017 10:15 uur —

In verband met de lopende verstoring voor het maken van monteursafspraken is de Single Ended Line Test  (Selt) niet beschikbaar.

— oorspronkelijk melding 14-11-2017 08:00 uur —

Op dit moment ervaart KPN een storing op het systeem wat monteursafspraken inregelt.

De volgende procedures zijn momenteel beperkt mogelijk:

  • Monteursafspraken kunnen niet gemaakt worden.
  • Monteurs kunnen geen nieuwe bonnen naar zich toe halen en afspraken voor uit te voeren werkzaamheden niet uitvoeren.
  • Aanzienlijke vertraging in het terugbellen van eindklanten voor het maken van afspraken.

Een oplostijd is nog niet bekend, wij houden u op de hoogte.

24x7 helpdesk

24x7 beschikbaarheid is een onderdeel van onze
All-In: Business Continuity Services.

U kunt zich ook buiten kantooruren verzekeren van telefonische assistentie in de avonduren en in het weekend.

Bereikbaarheid Helpdesk

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00 op telefoonnummer 035 628 1414 of per e-mail.