Veelgestelde Vragen
-
Hoe kan ik het mobiele nummer van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt je mobiele nummer voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Je kan hier ook de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen veranderen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
-
Hoe kan ik de instelling van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt eenvoudig de instellingen voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Denk hierbij aan het veranderen van de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
Je kunt hier ook eenvoudig je mobiele nummer aanpassen.
-
Wat is 2FA of MFA precies?
Het is een doeltreffende oplossing om een extra laag in jouw beveiliging toe te voegen. We kunnen dit bereiken door een 2FA (ook wel Twee-Staps-Verificatie of Two-Factor-Authentication) of MFA (ook wel Meervoudige Authenticatie of Multi Factor Authentication) laag toe te voegen. Deze extra laag in jouw beveiliging zorgt ervoor dat hackers en keyloggers significant minder snel bij jouw data komen. Je kunt deze laag op verschillende niveau’s zelf al toepassen.
Hoe een waar je dit precies kunt toevoegen, lees je in onze uitgebreide handleiding: https://www.compatible.nl/database/hoe-werkt-twee-staps-verificatie/
-
Ik ben mijn telefoon verloren. Hoe kan ik MFA veilig uitschakelen om misbruik te voorkomen?
Mocht je onverhoopt je mobiele telefoon/device zijn verloren, ga naar https://aka.ms/mfasetup en klik onderaan naast ‘Uw apparaat kwijtgeraakt’ op ‘Overal afmelden’. Er volgt een pop-up met een extra waarschuwing. Klik op ‘OK’ om je keuze te bevestigen.
-
Wat is EDR?
EDR is een afkorting voor Endpoint Detection & Response.
Meer weten, kijk dan hier.
-
Wat is AntiVirus?
AntiVirus is een standaard onderdeel van onze dienstverlening. AntiVirus beschermt je tegen Ransomware, Malware en virussen.
Wil je weten hoe Compatible daar mee omgaat, lees dan hier verder.
-
Wat is de AVG?
AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming.
In Europa en internationaal spreken we over de GDPR. GDPR staat voor de General Data Protection Regulation.Meer weten over de AVG? Klik dan hier.
-
Geldt de AVG ook voor mijn organisatie?
Ja, zonder twijfel! Meer weten, lees ons uitgebreide artikel hier.
-
Wat is een verwerkingsovereenkomst?
In deze overeenkomst ligt precies vast hoe wij met persoonsgegevens omgaan. Wij verzamelen niet actief persoonsgegevens van onze klanten, maar vanuit onze rol als dienstverlener hebben wij vaak onbeperkt toegang tot persoonsgegevens welke ons vaak onbewust worden toevertrouwd.
Inmiddels hebben al onze klanten een verwerkingsovereenkomst ontvangen.
Meer weten, lees ons uitgebreide artikel hier.
-
Wat is de GDPR?
In Nederland spreekt men over de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
In Europa en internationaal spreken we over de GDPR. GDPR staat voor de General Data Protection Regulation. -
Wat is een datalek en moet ik dit melden?
Ja, er geldt een meldingsplicht. Je moet een eventueel datalek melden binnen 72 uur na ontdekking bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook als je twijfelt is het verstandig om te melden, je kunt de melding later altijd intrekken indien duidelijk is dat er toch geen datalek was. Melden doe je hier.
Voorbeelden van een datalek zijn o.a.:
- Als er persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als er een aanzienlijke kans is dat deze persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als onrechtmatige verwerking van de persoonsgegevens redelijkerwijs niet is uit te sluiten
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Wat is een beveiligingslek en moet ik dit melden?
Een beveiligingslek hoeft niet gemeld te worden. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen een beveiligingslek en de eventuele daaruit voortvloeiden datalek;
Voorbeelden van een beveiligingslek zijn o.a.
- Hacking
- Ransomware
- ‘Verkeerde’ e-mails
- Brand datacenter
- Verlies wachtwoorden
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens op mijn servers geback-upt?
Als je deze dienst afneemt wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je kantoor veilig in de cloud opgeslagen.
-
Wat kost het herstellen van gegevens uit mijn back-up?
Het herstellen van gegevens uit de back-ups is inbegrepen in de kosten van de back-up dienst.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens van Microsoft 365 geback-upt?
Als je deze dienst afneemt, wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je Microsoft 365 omgeving veilig opgeslagen. Dit noemen we ook wel cloud-to-cloud backup.
-
Is Compatible 24×7 bereikbaar?
Ja, als je een overeenkomst hebt voor 24×7, kun je ons voor calamiteiten ook bereiken na 17:00 uur en in het weekend.
-
Op welke tijden kan ik Compatible bereiken?
Wij zijn telefonisch bereikbaar van van maandag t/m vrijdag, van 8:30 tot 17:00.
Indien je beschikt je over een 24×7 contract, kun je ook na sluitingstijd contact opnemen via onze 24×7 hulplijn.
-
Berekent Compatible voorrijkosten?
Binnen Hilversum bereken wij geen voorrijkosten.
Daarbuiten hebben we een aantal zones gedefinieerd met heel schappelijke kosten, kijk hier voor meer informatie. -
Berekent Compatible parkeerkosten aan mij door?
Ja, wij rekenen de parkeerkosten aan je door. We proberen daar schappelijk mee om te gaan.
Voor meer informatie, klik hier.
-
Hoeveel garantie heb ik op mijn aankopen bij Compatible?
Op alle producten heb je tenminste 1 jaar fabrieksgarantie. Bij duurdere producten is dit vaak zelfs 3 jaar; deze termijn vind je terug op je factuur.
-
Kan ik de garantie op mijn aankopen verlengen?
Vaak wel. Wij bieden meestal producten aan van HP. Als er een mogelijkheid is om de garantie verlengen dan bieden we je de mogelijkheid bij de aanschaf.
-
Mijn HP server is defect, wordt de reparatie op locatie uitgevoerd?
We proberen je server altijd binnen garantie te houden middels een zogenaamd HP CarePack. Soms worden vervangende onderdelen opgestuurd, welke door Compatible op locatie worden vervangen. Bij gecompliceerde defecten komt er een specialist van HP op locatie om je probleem te verhelpen. Let er op dat je garantie niet verlopen is.
-
Wat betekent Next Business Day (NBD) garantie?
Over het algemeen betekent NBD dat je de volgende werkdag een vervangend onderdeel tegemoet kunt zien, na het moment van aanmelden.
-
Hoe controleer je een link op juistheid en/of veiligheid?
Het is heel belangrijk om altijd de te volgen link te controleren op juistheid door er met de muis boven te blijven hangen:
In dit voorbeeld verwijst de url naar oweoipor.tk en niet naar wetransfer.com.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens op mijn servers geback-upt?
Als je deze dienst afneemt wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je kantoor veilig in de cloud opgeslagen.
-
Wat kost het herstellen van gegevens uit mijn back-up?
Het herstellen van gegevens uit de back-ups is inbegrepen in de kosten van de back-up dienst.
-
Slaat Compatible het wachtwoord van mijn account op?
Nee, Compatible slaat geen wachtwoorden van gebruikersaccounts op, wij kunnen het alleen resetten.
-
Wat is EDR?
EDR is een afkorting voor Endpoint Detection & Response.
Meer weten, kijk dan hier.
-
Wat is AntiVirus?
AntiVirus is een standaard onderdeel van onze dienstverlening. AntiVirus beschermt je tegen Ransomware, Malware en virussen.
Wil je weten hoe Compatible daar mee omgaat, lees dan hier verder.
-
Voert Compatible oude computers/harddisks af?
Ja, daar hebben wij een proces voor:
- Datadragers worden uit de apparatuur verwijderd
- Datadragers worden geregistreerd middels het serienummer
- Datadragers worden in quarantaine gelegd voor 3 maanden
-
Wat is een datalek en moet ik dit melden?
Ja, er geldt een meldingsplicht. Je moet een eventueel datalek melden binnen 72 uur na ontdekking bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook als je twijfelt is het verstandig om te melden, je kunt de melding later altijd intrekken indien duidelijk is dat er toch geen datalek was. Melden doe je hier.
Voorbeelden van een datalek zijn o.a.:
- Als er persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als er een aanzienlijke kans is dat deze persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als onrechtmatige verwerking van de persoonsgegevens redelijkerwijs niet is uit te sluiten
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Wat is een beveiligingslek en moet ik dit melden?
Een beveiligingslek hoeft niet gemeld te worden. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen een beveiligingslek en de eventuele daaruit voortvloeiden datalek;
Voorbeelden van een beveiligingslek zijn o.a.
- Hacking
- Ransomware
- ‘Verkeerde’ e-mails
- Brand datacenter
- Verlies wachtwoorden
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Hoe kan ik het mobiele nummer van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt je mobiele nummer voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Je kan hier ook de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen veranderen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
-
Hoe kan ik de instelling van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt eenvoudig de instellingen voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Denk hierbij aan het veranderen van de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
Je kunt hier ook eenvoudig je mobiele nummer aanpassen.
-
Wat is 2FA of MFA precies?
Het is een doeltreffende oplossing om een extra laag in jouw beveiliging toe te voegen. We kunnen dit bereiken door een 2FA (ook wel Twee-Staps-Verificatie of Two-Factor-Authentication) of MFA (ook wel Meervoudige Authenticatie of Multi Factor Authentication) laag toe te voegen. Deze extra laag in jouw beveiliging zorgt ervoor dat hackers en keyloggers significant minder snel bij jouw data komen. Je kunt deze laag op verschillende niveau’s zelf al toepassen.
Hoe een waar je dit precies kunt toevoegen, lees je in onze uitgebreide handleiding: https://www.compatible.nl/database/hoe-werkt-twee-staps-verificatie/
-
Ik ben mijn telefoon verloren. Hoe kan ik MFA veilig uitschakelen om misbruik te voorkomen?
Mocht je onverhoopt je mobiele telefoon/device zijn verloren, ga naar https://aka.ms/mfasetup en klik onderaan naast ‘Uw apparaat kwijtgeraakt’ op ‘Overal afmelden’. Er volgt een pop-up met een extra waarschuwing. Klik op ‘OK’ om je keuze te bevestigen.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens van Microsoft 365 geback-upt?
Als je deze dienst afneemt, wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je Microsoft 365 omgeving veilig opgeslagen. Dit noemen we ook wel cloud-to-cloud backup.
-
Wat kan ik zelf regelen via Cloud Control?
Je kunt vanaf nu alle wijzigingen voor gebruikers, groepen, e-mail, Microsoft 365 licenties aan ons door te geven via Cloud Control.
Het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
Dit kan Cloud Control
- Aanmaken, verwijderen en wijzigingen van gebruikers
- Wachtwoorden van gebruikers resetten
- Wijzigen en toevoegen van Microsoft 365 licenties
- Aanmaken en verwijderen van groepen
- Wijzigen van groepslidmaatschappen
- Wijzigen van machtigingen op postvakken
- Toevoegen, verwijderen en wijzigen van aliassen
- Postvakken converteren naar gedeelde postvakken
-
Zijn de gegevens die Compatible over mij vastlegt veilig?
Ja, alle gegevens worden met de grootst mogelijke zorg beveiligd. Alle data wordt versleuteld opgeslagen en is ten minste met 2FA beveiligd.
-
Is Compatible aangesloten bij ICTWaarborg
Ja, wij zijn aangesloten bij ICTWaarborg, klik hier voor de status van ons lidmaatschap.
-
Is Compatible 24×7 bereikbaar?
Ja, als je een overeenkomst hebt voor 24×7, kun je ons voor calamiteiten ook bereiken na 17:00 uur en in het weekend.
-
Is Compatible een Managed Services Provider (MSP)?
Ja, Compatible is een MSP. Compatible levert volledig beheerde diensten. De diensten worden meestal per apparaat of per gebruiker in rekening gebracht.
-
Slaat Compatible het wachtwoord van mijn account op?
Nee, Compatible slaat geen wachtwoorden van gebruikersaccounts op, wij kunnen het alleen resetten.
-
Waar kan ik terecht met vragen over een factuur van Compatible?
Vragen kun je stellen via accounting@compatible.nl of via telefoonnummer 035-6281414 (keuze menu 2 / administratie).
-
Wat is de betalingstermijn van een factuur die ik van Compatible heb ontvangen?
De betalingstermijn bedraagt 14 dagen na factuurdatum.
-
Geldt de AVG ook voor mijn organisatie?
Ja, zonder twijfel! Meer weten, lees ons uitgebreide artikel hier.
-
Welke zekerheid bied het lidmaatschap van Compatible bij ICTWaarborg?
Compatible is een ICTWaarborg gecertificeerd deelnemer – voor de vakgroep Automatiseerder. De naam ICTWaarborg staat niet voor niets, de 7 zekerheden:
1. Betrouwbaarheid
2. Geschilbehandeling
3. Algemene voorwaarden op maat
4. Overname van aansprakelijkheid
5. Waarborg nakoming garantieverplichtingen
6. Nakoming gemaakte afspraken bij faillissement
7. Zekerheid bij einde bedrijfEen uitgebreide toelichting over deze 7 zekerheden en verdere informatie, bekijk onze Algemene Voorwaarden pagina.
-
Wat is de AVG?
AVG staat voor Algemene Verordening Gegevensbescherming.
In Europa en internationaal spreken we over de GDPR. GDPR staat voor de General Data Protection Regulation.Meer weten over de AVG? Klik dan hier.
-
Wat is een verwerkingsovereenkomst?
In deze overeenkomst ligt precies vast hoe wij met persoonsgegevens omgaan. Wij verzamelen niet actief persoonsgegevens van onze klanten, maar vanuit onze rol als dienstverlener hebben wij vaak onbeperkt toegang tot persoonsgegevens welke ons vaak onbewust worden toevertrouwd.
Inmiddels hebben al onze klanten een verwerkingsovereenkomst ontvangen.
Meer weten, lees ons uitgebreide artikel hier.
-
Wat is de GDPR?
In Nederland spreekt men over de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
In Europa en internationaal spreken we over de GDPR. GDPR staat voor de General Data Protection Regulation. -
Op welke tijden kan ik Compatible bereiken?
Wij zijn telefonisch bereikbaar van van maandag t/m vrijdag, van 8:30 tot 17:00.
Indien je beschikt je over een 24×7 contract, kun je ook na sluitingstijd contact opnemen via onze 24×7 hulplijn.
-
Voert Compatible oude computers/harddisks af?
Ja, daar hebben wij een proces voor:
- Datadragers worden uit de apparatuur verwijderd
- Datadragers worden geregistreerd middels het serienummer
- Datadragers worden in quarantaine gelegd voor 3 maanden
-
Wat is een datalek en moet ik dit melden?
Ja, er geldt een meldingsplicht. Je moet een eventueel datalek melden binnen 72 uur na ontdekking bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ook als je twijfelt is het verstandig om te melden, je kunt de melding later altijd intrekken indien duidelijk is dat er toch geen datalek was. Melden doe je hier.
Voorbeelden van een datalek zijn o.a.:
- Als er persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als er een aanzienlijke kans is dat deze persoonsgegevens verloren zijn gegaan
- Als onrechtmatige verwerking van de persoonsgegevens redelijkerwijs niet is uit te sluiten
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Kan ik een domeinnaam registreren bij Compatible?
Ja, dat kan! Deze kan je snel en eenvoudig bij ons aanvragen of naar ons toe laten verhuizen.
Wil je het nieuwe domein door laten linken naar jouw bestaande website, of laten landen op jouw Social Media pagina? Ook dat kan. -
Kan ik mijn website laten hosten bij Compatible?
Ja, dat kan! Compatible beheert een eigen op Linux gebaseerd web-hostingplatform. Op dit platform hosten we vele websites; van kleine “visitekaartjes”, drukbezochte webshops, tot ingewikkelde applicaties. Wij bieden verschillende hosting-pakketten, passend bij jouw gebruik.
-
Wat houdt een Private Cloud dienst precies in?
Bij een Private Cloud wordt jouw data gehost op één server. Deze server kan of bij jou op kantoor staan of in een datacenter. In een Private Cloud is er een hele server toegewijd aan jouw data, vandaar dat dit ook ook wel een Dedicated Cloud Storage noemt.
Er zijn veel snelheidsvoordelen, maar de kosten kunnen wel duurder uitvallen. Het is dus een overweging of jouw bedrijfsvisie past bij een Private of Public server.
-
Wat is een beveiligingslek en moet ik dit melden?
Een beveiligingslek hoeft niet gemeld te worden. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen een beveiligingslek en de eventuele daaruit voortvloeiden datalek;
Voorbeelden van een beveiligingslek zijn o.a.
- Hacking
- Ransomware
- ‘Verkeerde’ e-mails
- Brand datacenter
- Verlies wachtwoorden
Voor meer informatie over de AVG, klik hier.
-
Wat is het voordeel als ik mijn domeinnamen verhuis naar Compatible?
Jouw domeinen & hosting op één centrale plek, heeft voor onze klanten het grote voordeel dat wij direct toegang hebben, zonder tussenkomst van derden, tot alle instellingen van een domein. Zo kunnen we snel handelen bij wijzigingen in IP adressen, het routeren van e-mail en het beschikbaar maken van subdomeinen.
Doordat we niet afhankelijk zijn van derden kunnen we alle problemen snel oplossen.
-
Welke soorten clouddiensten biedt Compatible en wat is het verschil?
Wij bieden de volgende 4 verschillende clouddiensten:
On Premise: Bij een On Premise server worden alle bestanden op een lokale server gehost. Deze server wordt dan bij jou intern geplaatst. Deze server maakt los geen verbinding met de buitenwereld. Op deze server staan alle applicaties, bestanden en back-ups. De devices maken afzonderlijk verbinding met het internet.
Cloud (Public): Bij een Public clouddienst, worden bestanden, applicaties en back-ups gehost op verschillende aparte providers. Je devices maken via het internet verbinding met deze clouds. Deze clouds zijn gedeeld met andere bedrijven waardoor ze goedkoper kunnen uitvallen.
Cloud (Private): Bij een Private clouddienst, worden bestanden, applicaties en back-ups gehost op één dedicated cloud. Je devices maken via het internet verbinding met deze cloud. Deze cloud is geheel voor jouw bedrijf ingericht, waardoor ze hogere snelheden kunnen behalen dan bij een public cloud, maar er wel een grotere investering nodig is.
Hybrid: Bij een Hybrid clouddienst, worden bestanden applicaties en back-ups gehost op zowel een lokale server als op één of meerdere clouds. Bestanden die bijvoorbeeld vaak worden aangeroepen, worden lokaal opgeslagen, zodat de volle internetlijn niet wordt uitgeput.
-
Wat houdt een Public Cloud dienst precies in?
Bij een Public Cloud wordt jouw server ingericht op gedeelde hardware. De schaal waarop dit gebeurt brengt een groter kostenvoordelen met zich mee. Uiteraard is er veel aandacht besteed aan de stabiliteit en beschikbaarheid van deze cloud platforms. Deze Public Cloud staat ook wel bekend als PaaS (Platform as a Service).
Voordelen Public Cloud:
- Geen investering in hardware
- Lagere kosten, resources worden met anderen gedeeld
- Snel inzetbaar en in te richten
- Schaalbaar, eenvoudig meegroeien of krimpen met jouw behoefte
Voorbeelden van Public Clouds:
- Microsoft Azure
- Amazon Web Services
- Softlayer (IBM)
-
Wat houdt een Hybrid clouddienst precies in?
Naast dat we steeds meer op locatie aanwezige hard- en software verbinden met clouddiensten, verbinden we ook steeds meer private hardware met publiek toegankelijke clouddiensten. We merken dat er steeds meer devices en netwerken aan elkaar verbonden kunnen worden, dit is de voorgang van de Internet of Things (IoT), waarbij we nog efficiënter met onze tools kunnen werken, omdat deze met elkaar kunnen communiceren. We vinden deze ontwikkeling een leuke uitdaging en we geloven dat Hybrid nu al kan bijdragen aan het versoepelen van bedrijfsprocessen.
-
Wat kan ik zelf regelen via Cloud Control?
Je kunt vanaf nu alle wijzigingen voor gebruikers, groepen, e-mail, Microsoft 365 licenties aan ons door te geven via Cloud Control.
Het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
Dit kan Cloud Control
- Aanmaken, verwijderen en wijzigingen van gebruikers
- Wachtwoorden van gebruikers resetten
- Wijzigen en toevoegen van Microsoft 365 licenties
- Aanmaken en verwijderen van groepen
- Wijzigen van groepslidmaatschappen
- Wijzigen van machtigingen op postvakken
- Toevoegen, verwijderen en wijzigen van aliassen
- Postvakken converteren naar gedeelde postvakken
-
Zijn de gegevens die Compatible over mij vastlegt veilig?
Ja, alle gegevens worden met de grootst mogelijke zorg beveiligd. Alle data wordt versleuteld opgeslagen en is ten minste met 2FA beveiligd.
-
Is Compatible aangesloten bij ICTWaarborg
Ja, wij zijn aangesloten bij ICTWaarborg, klik hier voor de status van ons lidmaatschap.
-
Is Compatible een Managed Services Provider (MSP)?
Ja, Compatible is een MSP. Compatible levert volledig beheerde diensten. De diensten worden meestal per apparaat of per gebruiker in rekening gebracht.
-
Slaat Compatible het wachtwoord van mijn account op?
Nee, Compatible slaat geen wachtwoorden van gebruikersaccounts op, wij kunnen het alleen resetten.
-
Waar kan ik terecht met vragen over een factuur van Compatible?
Vragen kun je stellen via accounting@compatible.nl of via telefoonnummer 035-6281414 (keuze menu 2 / administratie).
-
Wat is de betalingstermijn van een factuur die ik van Compatible heb ontvangen?
De betalingstermijn bedraagt 14 dagen na factuurdatum.
-
Voert Compatible oude computers/harddisks af?
Ja, daar hebben wij een proces voor:
- Datadragers worden uit de apparatuur verwijderd
- Datadragers worden geregistreerd middels het serienummer
- Datadragers worden in quarantaine gelegd voor 3 maanden
-
Kan ik een domeinnaam registreren bij Compatible?
Ja, dat kan! Deze kan je snel en eenvoudig bij ons aanvragen of naar ons toe laten verhuizen.
Wil je het nieuwe domein door laten linken naar jouw bestaande website, of laten landen op jouw Social Media pagina? Ook dat kan. -
Kan ik mijn website laten hosten bij Compatible?
Ja, dat kan! Compatible beheert een eigen op Linux gebaseerd web-hostingplatform. Op dit platform hosten we vele websites; van kleine “visitekaartjes”, drukbezochte webshops, tot ingewikkelde applicaties. Wij bieden verschillende hosting-pakketten, passend bij jouw gebruik.
-
Wat houdt een Private Cloud dienst precies in?
Bij een Private Cloud wordt jouw data gehost op één server. Deze server kan of bij jou op kantoor staan of in een datacenter. In een Private Cloud is er een hele server toegewijd aan jouw data, vandaar dat dit ook ook wel een Dedicated Cloud Storage noemt.
Er zijn veel snelheidsvoordelen, maar de kosten kunnen wel duurder uitvallen. Het is dus een overweging of jouw bedrijfsvisie past bij een Private of Public server.
-
Welke zekerheid bied het lidmaatschap van Compatible bij ICTWaarborg?
Compatible is een ICTWaarborg gecertificeerd deelnemer – voor de vakgroep Automatiseerder. De naam ICTWaarborg staat niet voor niets, de 7 zekerheden:
1. Betrouwbaarheid
2. Geschilbehandeling
3. Algemene voorwaarden op maat
4. Overname van aansprakelijkheid
5. Waarborg nakoming garantieverplichtingen
6. Nakoming gemaakte afspraken bij faillissement
7. Zekerheid bij einde bedrijfEen uitgebreide toelichting over deze 7 zekerheden en verdere informatie, bekijk onze Algemene Voorwaarden pagina.
-
Wat is het voordeel als ik mijn domeinnamen verhuis naar Compatible?
Jouw domeinen & hosting op één centrale plek, heeft voor onze klanten het grote voordeel dat wij direct toegang hebben, zonder tussenkomst van derden, tot alle instellingen van een domein. Zo kunnen we snel handelen bij wijzigingen in IP adressen, het routeren van e-mail en het beschikbaar maken van subdomeinen.
Doordat we niet afhankelijk zijn van derden kunnen we alle problemen snel oplossen.
-
Welke soorten clouddiensten biedt Compatible en wat is het verschil?
Wij bieden de volgende 4 verschillende clouddiensten:
On Premise: Bij een On Premise server worden alle bestanden op een lokale server gehost. Deze server wordt dan bij jou intern geplaatst. Deze server maakt los geen verbinding met de buitenwereld. Op deze server staan alle applicaties, bestanden en back-ups. De devices maken afzonderlijk verbinding met het internet.
Cloud (Public): Bij een Public clouddienst, worden bestanden, applicaties en back-ups gehost op verschillende aparte providers. Je devices maken via het internet verbinding met deze clouds. Deze clouds zijn gedeeld met andere bedrijven waardoor ze goedkoper kunnen uitvallen.
Cloud (Private): Bij een Private clouddienst, worden bestanden, applicaties en back-ups gehost op één dedicated cloud. Je devices maken via het internet verbinding met deze cloud. Deze cloud is geheel voor jouw bedrijf ingericht, waardoor ze hogere snelheden kunnen behalen dan bij een public cloud, maar er wel een grotere investering nodig is.
Hybrid: Bij een Hybrid clouddienst, worden bestanden applicaties en back-ups gehost op zowel een lokale server als op één of meerdere clouds. Bestanden die bijvoorbeeld vaak worden aangeroepen, worden lokaal opgeslagen, zodat de volle internetlijn niet wordt uitgeput.
-
Wat houdt een Public Cloud dienst precies in?
Bij een Public Cloud wordt jouw server ingericht op gedeelde hardware. De schaal waarop dit gebeurt brengt een groter kostenvoordelen met zich mee. Uiteraard is er veel aandacht besteed aan de stabiliteit en beschikbaarheid van deze cloud platforms. Deze Public Cloud staat ook wel bekend als PaaS (Platform as a Service).
Voordelen Public Cloud:
- Geen investering in hardware
- Lagere kosten, resources worden met anderen gedeeld
- Snel inzetbaar en in te richten
- Schaalbaar, eenvoudig meegroeien of krimpen met jouw behoefte
Voorbeelden van Public Clouds:
- Microsoft Azure
- Amazon Web Services
- Softlayer (IBM)
-
Wat houdt een Hybrid clouddienst precies in?
Naast dat we steeds meer op locatie aanwezige hard- en software verbinden met clouddiensten, verbinden we ook steeds meer private hardware met publiek toegankelijke clouddiensten. We merken dat er steeds meer devices en netwerken aan elkaar verbonden kunnen worden, dit is de voorgang van de Internet of Things (IoT), waarbij we nog efficiënter met onze tools kunnen werken, omdat deze met elkaar kunnen communiceren. We vinden deze ontwikkeling een leuke uitdaging en we geloven dat Hybrid nu al kan bijdragen aan het versoepelen van bedrijfsprocessen.
-
Hoeveel garantie heb ik op mijn aankopen bij Compatible?
Op alle producten heb je tenminste 1 jaar fabrieksgarantie. Bij duurdere producten is dit vaak zelfs 3 jaar; deze termijn vind je terug op je factuur.
-
Kan ik de garantie op mijn aankopen verlengen?
Vaak wel. Wij bieden meestal producten aan van HP. Als er een mogelijkheid is om de garantie verlengen dan bieden we je de mogelijkheid bij de aanschaf.
-
Mijn HP server is defect, wordt de reparatie op locatie uitgevoerd?
We proberen je server altijd binnen garantie te houden middels een zogenaamd HP CarePack. Soms worden vervangende onderdelen opgestuurd, welke door Compatible op locatie worden vervangen. Bij gecompliceerde defecten komt er een specialist van HP op locatie om je probleem te verhelpen. Let er op dat je garantie niet verlopen is.
-
Wat betekent Next Business Day (NBD) garantie?
Over het algemeen betekent NBD dat je de volgende werkdag een vervangend onderdeel tegemoet kunt zien, na het moment van aanmelden.
-
Wat is een Laptop Docking Station?
Met Laptop Docking Station verander je je laptop/ultrabook in een krachtig werkstation.
Docking Stations vergroten de productiviteit van een werkstation, zonder de mobiliteit van een laptop/ultrabook op te offeren. Met één enkele kabel kan je je laptop eenvoudig aansluiten op meerdere beeldschermen, gigabit Ethernet en alle je andere randapparatuur.
Klik hier voor meer informatie.
-
Kan ik bij Compatible ook hardware en bijbehorende accessoires bestellen?
Ja, wij leveren ook hardware aan onze relaties. Denk daarbij aan laptops, ultrabooks, desktops, werkstations, beeldschermen, docking-stations, netwerkswitches, draadloos netwerk apparatuur (wifi) etc.
Klik hier voor meer informatie.
-
Kan ik bij Compatible ook hardware accessoires bestellen?
Ja, wij leveren ook hardware accessoires en randapparatuur aan onze relaties. Denk daarbij aan monitoren, barcodelezers, ergonomische producten, (draadloze) toetsenborden, (draadloze) muizen, (draadloze) VoIP headsets etc.
-
Voert Compatible oude computers/harddisks af?
Ja, daar hebben wij een proces voor:
- Datadragers worden uit de apparatuur verwijderd
- Datadragers worden geregistreerd middels het serienummer
- Datadragers worden in quarantaine gelegd voor 3 maanden
-
Kan ik bij Compatible ook printers en MFP’s bestellen?
Ja, wij leveren ook printers en MFP’s. Zoals Laserjet, inkjet en PageWide printers en Multifunction Laserjet, inkjet en PageWide printers & scanners.
Voor industriële magazijnen leveren wij ook Zebra label & thermische printers.
Printservice en ondersteuning hoort hier ook bij.
Klik hier voor meer informatie.
-
Wat kan ik zelf regelen via Cloud Control?
Je kunt vanaf nu alle wijzigingen voor gebruikers, groepen, e-mail, Microsoft 365 licenties aan ons door te geven via Cloud Control.
Het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
Dit kan Cloud Control
- Aanmaken, verwijderen en wijzigingen van gebruikers
- Wachtwoorden van gebruikers resetten
- Wijzigen en toevoegen van Microsoft 365 licenties
- Aanmaken en verwijderen van groepen
- Wijzigen van groepslidmaatschappen
- Wijzigen van machtigingen op postvakken
- Toevoegen, verwijderen en wijzigen van aliassen
- Postvakken converteren naar gedeelde postvakken
-
Wat is Microsoft Office 365?
Microsoft Office 365 is een verzameling van bekende apps (Outook, Teams, Word, Excel, OneDrive, Sharepoint, etc.), die je helpen samen te werken met collega’s en te verbinden en te communiceren met de hele wereld.
Je neemt de apps van Microsoft af middels een maandelijks abonnement per gebruiker.
Wil je weten welke abonnement het beste bij jou past? Lees hier verder.
-
Kan ik gedeelde mailboxen openen op mijn telefoon?
Er zijn zeker mogelijkheden om gedeelde mailboxen te openen, dit doe je aan de hand van de Outlook applicatie. Deze kan je via jouw App Store downloaden.
-
Kan ik alle Microsoft 365 apps installeren op mijn pc of laptop?
Ja, als je beschikt over het juiste Microsoft 365 abonnement, kan je de apps lokaal op je machine gebruiken.
-
Kan ik alle Microsoft 365 apps ook installeren op mijn Mac?
Ja, alle apps zijn ook beschikbaar voor Mac.
-
Kan ik een gedeelde mailbox openen op mijn telefoon?
Ja, als je de Outlook app van Microsoft gebruikt kan je eenvoudig gedeelde mailboxen op je telefoon bekijken.
Klik hier voor meer informatie & instructies.
-
Kan ik bestanden of mappen delen met gebruikers buiten mijn organisatie?
Ja, je kunt gebruikers als gast uitnodigen via Teams. Zij krijgen dan een link om de bestanden via een webbrowser te bekijken of zelfs te bewerken.
- Kan ik mijn scherm delen met mijn collega’s om zo beter samen te werken?
-
Kan ik een gedeelde mailbox openen in de webmail app van Microsoft 365?
Ja dat kan. Je kunt de mailbox eenmalig toevoegen en daarna zal deze beschikbaar blijven.
Voor meer informatie, klik hier.
-
Welke voordelen heeft Windows 10 Pro?
- Veiliger in een online wereld
- Langere ondersteuning
- Functionaliteit van deze tijd!
- 100% geïntegreerd met Microsoft 365
-
Ik wil een ‘alleen lezen’ bestand delen binnen Teams?
Ja dat kan. Als je ‘alleen-lezen’ mappen maakt, kun je bestanden delen met leden van een team waarvan jij de eigenaar bent, zodat ze de bestanden niet kunnen bewerken.
In onze uitgebreide handleiding lees je stap voor stap hoe je dit kunt doen.
-
Kan ik bestanden in SharePoint/OneDrive in de vertrouwde verkenner weergeven?
Ja, zoek in de SharePoint of OneDrive pagina naar de knop [synchroniseren]. De bestandstructuur wordt dan zichtbaar op je device. De bestanden zelf staan gewoon veilig in de Cloud.
-
Kan er een Backup gemaakt worden van mijn gegevens in Microsoft 365
Ja, wij kunnen je mail en data buiten Microsoft 365 back-uppen met een retentie tot 1 jaar, dat is 11 maanden langer dan Microsoft dat doet.
-
Hoe lang bewaart Microsoft 365 bestanden en mails die ik heb verwijderd?
Microsoft verwijdert je gewiste bestanden en mails na 30 dagen.
-
Hoe kan ik versleuteld mailen met Outlook?
Ja,dat kan. Klik hier voor onze uitgebreide handleiding
-
Werkt Microsoft Teams ook op je mobiel?
Ja, Microsoft Teams werkt prima op je mobiel. Je download de mobiele app gemakkelijk in de Google Play store en de Apple store.
-
Wat is Microsoft Teams?
Microsoft Teams biedt medewerkers een veilige, gebruikersvriendelijke en geïntegreerde oplossing om samen te werken en digitaal te vergaderen. Zowel intern als extern. Je kunt eenvoudig bestanden of je scherm delen.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens van Microsoft 365 geback-upt?
Als je deze dienst afneemt, wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je Microsoft 365 omgeving veilig opgeslagen. Dit noemen we ook wel cloud-to-cloud backup.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik mijn wachtwoord herstellen in Microsoft 365?
Ja, deze optie kan worden geactiveerd. Je wordt dan gevraagd één of meerdere herstelopties in te stellen, zoals een ander e-mail adres of een mobiel nummer.
-
Wanneer verloopt de ondersteuning van Windows 7 door Microsoft?
Op 14 januari 2020 stop Microsoft met de ondersteuning van Windows 7. Er worden daarna geen update meer uitgebracht. Lees hier de officiële verklaring van Microsoft: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4057281/windows-7-support-will-end-on-january-14-2020
-
Stopt mijn Windows 7 machine met werken na 14 januari 2020?
Nee, je machine blijft werken, maar door het gemis aan updates na deze datum wordt het gebruik van Windows 7 steeds minder veilig. Stap tijdig over naar Windows 10.
Voor meer informatie of een offerte, mail naar info@compatible.nl. -
Office 365 heet nu Microsoft 365. Wat is er veranderd?
Office 365 Business abonnementen heten nu: Microsoft 365 Business abonnementen.
Voor meer informatie, ga naar onze Microsoft Office 365 pagina.
-
Kan ik een versleutelde e-mail versturen met Outlook?
Ja, je kunt versleuteld e-mailen indien je een van de volgende Microsoft 365 abonnementen hebt: Microsoft 365 Business Premium, Office 365 E3 of hoger.
Je kunt ook de Add On Azure Information Protection Plan 1 afnemen om versleuteld mailen aan de lagere abonnementen toe te voegen.
Klik hier voor onze uitgebreide handleiding.
-
Hoe kan ik mijn e-mail doorsturen?
Je kunt eenvoudig je mail doorsturen met Microsoft Office 365
Ga naar de volgende link en log eventueel in met je mail account: https://outlook.office.com/mail/options/mail/forwarding/forwardingOption
Selecteer Doorsturen Inschakelen
Vul een e-mail adres in.
Selecteer Kopie van doorgestuurde berichten behouden
Vergeet de Kopie optie niet! Als je dit niet inschakelt zal het bericht doorgestuurd worden maar zie je zelf de bewuste doorgestuurde e-mail niet in je eigen Postvak In.
-
Waar vind ik mijn BitLocker herstelsleutel?
Heb je een Microsoft 365 werk- of schoolaccount ga dan naar: https://aka.ms/aadrecoverykey
Heb je een persoonlijk Microsoft account ga dan naar: https://account.microsoft.com/devices/recoverykey?refd=support.microsoft.com
-
Waar vind ik mijn Microsoft Office 365 TenantID?
Ga naar https://www.whatismytenantid.com en vul je domeinnaam in.
Als je toegang hebt als beheerder van je Office 365 omgeving ga je naar: https://aad.portal.azure.com/#blade/Microsoft_AAD_IAM/ActiveDirectoryMenuBlade/Properties en zoek naar het veld Tenant-ID.
-
Hoe stel ik het doorsturen van mijn e-mail in met de Outlook web app?
Kies de volgende link om je doorstuur instellingen in te schakelen of aan te passen: https://outlook.office.com/mail/options/mail/forwarding
Let op dat je een vinkje aanzet bij [Kopie van doorgestuurde berichten bewaren]. Doe je dit niet dan zie je niet welke berichten er zijn doorgestuurd.
-
Hoe kan ik zien hoeveel opslagruimte mijn mailmappen innemen met de Outlook web app?
Kies de volgende link om een overzicht te krijgen van opslagruimte van de belangrijkste mailmappen: https://outlook.office.com/mail/options/general/storage
Je kunt hier ook eenvoudig mappen legen of het bewaarbeleid aanpassen.
-
Hoe stel ik automatisch antwoorden in met de Outlook web app?
Kies de volgende link om snel automatisch antwoorden in te schakelen: https://outlook.office.com/mail/options/mail/automaticReplies
-
Wat zijn de nieuwe namen van Microsoft Advanced Threat Protection (ATP) diensten?
De Microsoft Advanced Threat Protection (ATP) diensten hebben een nieuwe naam gekregen. Alle ATP diensten zijn voortaan terug te vinden onder de naam ‘Defender‘. Welke services zijn aangepast? - Microsoft 365 Defender
(was voorheen Microsoft Threat Protection) - Microsoft Defender for Endpoint
(was voorheen Microsoft Defender Advanced Threat Protection) - Microsoft Defender for Office 365
(was voorheen Office 365 Advanced Threat Protection) - Microsoft Defender for Identity
(was voorheen Azure Advanced Threat Protection)
Samen met de nieuwe naamstelling zijn ook nieuwe functionaliteiten aangekondigd zoals additionele multi-cloud mogelijkheden (Google Cloud en Amazon Web Services) en multiplatform ondersteuningen (Windows, Mac, Linux, Android en iOS).
- Microsoft 365 Defender
- Kan ik aparte vergaderruimten maken en beheren tijdens Teams vergaderingen?
-
Hoe werkt Breakout Rooms van Teams?
Stel; je wil een brainstorm sessie organiseren voor 15 deelnemers. Tijdens deze workshop wil je de groep verdelen in drie verschillende brainstorm groepen. Als organisator wil je graag tussen de verschillende groepen kunnen switchen als de deelnemers niet in de ‘algemene’ meeting zitten.
Je kunt dan (in dit geval) bijvoorbeeld 3 verschillende Breakout Rooms aanmaken, en de deelnemers verdelen binnen deze groepen. Je kunt ze altijd verplaatsen of een mededeling in deze groep doen.
De namen van deze groepen kun je ook wijzigen, om duidelijk aan te geven wie in welke groep zit en je kunt meekijken als organisator in deze groepen.
Voor een uitgebreide handleiding van Microsoft, klik hier.
-
Hoe kan ik het mobiele nummer van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt je mobiele nummer voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Je kan hier ook de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen veranderen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
-
Hoe kan ik de instelling van mijn MFA (Meervoudige Authenticatie) voor mijn Microsoft Account aanpassen?
Je kunt eenvoudig de instellingen voor de extra beveiliging van je account bij Microsoft aanpassen via de volgende link: https://aka.ms/mfasetup
Denk hierbij aan het veranderen van de standaard manier waarop je aanmeldingen wilt bevestigen:
- Via de Authenticator App goedkeuren of afwijzen
- Via een Verificatiecode in de Authenticator App
- Via SMS
- Via een gesprek naar je mobiel
Je kunt hier ook eenvoudig je mobiele nummer aanpassen.
-
Hoe koppel of Link ik een Excel met een Excel bestand in SharePoint?
Gebruik deze methode in plaats van het koppelen naar een OneDrive locatie in de verkenner. De OneDrive locatie werkt niet voor andere gebruikers en daarom heb je een algemene locatie nodig om mee te verbinden.
Open de Excel file die je wilt koppelen:
Kies Bestand > Info > Pad kopiëren
Pas de URL/Link aan door aan de achterkant “?web=1” weg te halen.Daarna kan de link gebruikt worden om data te koppelen in een ander Excel bestand:
Kies in het lint Gegevens > Van het Web
Gebruik nu de aangepaste link om te koppelen, daarna kun je de gegevens verder verwerken, laden of transformeren.
Deze methode werkt ook voor tekstbestanden of bijvoorbeeld een .csv met gegevens.
-
Ik ben mijn telefoon verloren. Hoe kan ik MFA veilig uitschakelen om misbruik te voorkomen?
Mocht je onverhoopt je mobiele telefoon/device zijn verloren, ga naar https://aka.ms/mfasetup en klik onderaan naast ‘Uw apparaat kwijtgeraakt’ op ‘Overal afmelden’. Er volgt een pop-up met een extra waarschuwing. Klik op ‘OK’ om je keuze te bevestigen.
-
Zijn de nieuwe prijzen van de abonnementen van Microsoft per 1-7-2022 al bekend?
Nee, helaas. Zodra deze bekend zijn zullen wij ze z.s.m. communiceren.
-
Ik heb nog geen omgeving bij Microsoft, wat betekent dit voor mij?
Als je vanaf 10 maart een nieuwe omgeving (tenant) aanmaakt kom je automatisch in het nieuwe NCE model en gelden de nieuwe prijzen.
-
Is er een bedenktijd m.b.t. de nieuwe abonnementen van Microsoft?
Je kunt je gedurende 72 uren bedenken en je opdracht om licenties vast te leggen voor een periode van 1 jaar. Let op! Alle uren tellen mee, ook op zaterdag en zondag.
-
Zijn de nieuwe prijzen van de abonnementen van Microsoft per 1-7-2022 al bekend?
Nee, helaas. Zodra deze bekend zijn zullen wij ze z.s.m. communiceren.
-
Is er een bedenktijd m.b.t. de nieuwe abonnementen van Microsoft?
Je kunt je gedurende 72 uren bedenken en je opdracht om licenties vast te leggen voor een periode van 1 jaar. Let op! Alle uren tellen mee, ook op zaterdag en zondag.
-
Ik heb nog geen omgeving bij Microsoft, wat betekent dit voor mij?
Als je vanaf 10 maart een nieuwe omgeving (tenant) aanmaakt kom je automatisch in het nieuwe NCE model en gelden de nieuwe prijzen.
-
Hoe koppel of Link ik een Excel met een Excel bestand in SharePoint?
Gebruik deze methode in plaats van het koppelen naar een OneDrive locatie in de verkenner. De OneDrive locatie werkt niet voor andere gebruikers en daarom heb je een algemene locatie nodig om mee te verbinden.
Open de Excel file die je wilt koppelen:
Kies Bestand > Info > Pad kopiëren
Pas de URL/Link aan door aan de achterkant “?web=1” weg te halen.Daarna kan de link gebruikt worden om data te koppelen in een ander Excel bestand:
Kies in het lint Gegevens > Van het Web
Gebruik nu de aangepaste link om te koppelen, daarna kun je de gegevens verder verwerken, laden of transformeren.
Deze methode werkt ook voor tekstbestanden of bijvoorbeeld een .csv met gegevens.
-
Wat is Microsoft Office 365?
Microsoft Office 365 is een verzameling van bekende apps (Outook, Teams, Word, Excel, OneDrive, Sharepoint, etc.), die je helpen samen te werken met collega’s en te verbinden en te communiceren met de hele wereld.
Je neemt de apps van Microsoft af middels een maandelijks abonnement per gebruiker.
Wil je weten welke abonnement het beste bij jou past? Lees hier verder.
-
Kan ik gedeelde mailboxen openen op mijn telefoon?
Er zijn zeker mogelijkheden om gedeelde mailboxen te openen, dit doe je aan de hand van de Outlook applicatie. Deze kan je via jouw App Store downloaden.
-
Kan ik alle Microsoft 365 apps installeren op mijn pc of laptop?
Ja, als je beschikt over het juiste Microsoft 365 abonnement, kan je de apps lokaal op je machine gebruiken.
-
Kan ik alle Microsoft 365 apps ook installeren op mijn Mac?
Ja, alle apps zijn ook beschikbaar voor Mac.
-
Kan ik een gedeelde mailbox openen op mijn telefoon?
Ja, als je de Outlook app van Microsoft gebruikt kan je eenvoudig gedeelde mailboxen op je telefoon bekijken.
Klik hier voor meer informatie & instructies.
-
Kan ik bestanden of mappen delen met gebruikers buiten mijn organisatie?
Ja, je kunt gebruikers als gast uitnodigen via Teams. Zij krijgen dan een link om de bestanden via een webbrowser te bekijken of zelfs te bewerken.
- Kan ik mijn scherm delen met mijn collega’s om zo beter samen te werken?
-
Kan ik een gedeelde mailbox openen in de webmail app van Microsoft 365?
Ja dat kan. Je kunt de mailbox eenmalig toevoegen en daarna zal deze beschikbaar blijven.
Voor meer informatie, klik hier.
-
Welke voordelen heeft Windows 10 Pro?
- Veiliger in een online wereld
- Langere ondersteuning
- Functionaliteit van deze tijd!
- 100% geïntegreerd met Microsoft 365
-
Ik wil een ‘alleen lezen’ bestand delen binnen Teams?
Ja dat kan. Als je ‘alleen-lezen’ mappen maakt, kun je bestanden delen met leden van een team waarvan jij de eigenaar bent, zodat ze de bestanden niet kunnen bewerken.
In onze uitgebreide handleiding lees je stap voor stap hoe je dit kunt doen.
-
Kan ik bestanden in SharePoint/OneDrive in de vertrouwde verkenner weergeven?
Ja, zoek in de SharePoint of OneDrive pagina naar de knop [synchroniseren]. De bestandstructuur wordt dan zichtbaar op je device. De bestanden zelf staan gewoon veilig in de Cloud.
-
Kan er een Backup gemaakt worden van mijn gegevens in Microsoft 365
Ja, wij kunnen je mail en data buiten Microsoft 365 back-uppen met een retentie tot 1 jaar, dat is 11 maanden langer dan Microsoft dat doet.
-
Hoe lang bewaart Microsoft 365 bestanden en mails die ik heb verwijderd?
Microsoft verwijdert je gewiste bestanden en mails na 30 dagen.
-
Hoe kan ik versleuteld mailen met Outlook?
Ja,dat kan. Klik hier voor onze uitgebreide handleiding
-
Werkt Microsoft Teams ook op je mobiel?
Ja, Microsoft Teams werkt prima op je mobiel. Je download de mobiele app gemakkelijk in de Google Play store en de Apple store.
-
Wat is Microsoft Teams?
Microsoft Teams biedt medewerkers een veilige, gebruikersvriendelijke en geïntegreerde oplossing om samen te werken en digitaal te vergaderen. Zowel intern als extern. Je kunt eenvoudig bestanden of je scherm delen.
-
Hoe vaak worden mijn gegevens van Microsoft 365 geback-upt?
Als je deze dienst afneemt, wordt je data ten minste 1 keer per dag buiten je Microsoft 365 omgeving veilig opgeslagen. Dit noemen we ook wel cloud-to-cloud backup.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik mijn wachtwoord herstellen in Microsoft 365?
Ja, deze optie kan worden geactiveerd. Je wordt dan gevraagd één of meerdere herstelopties in te stellen, zoals een ander e-mail adres of een mobiel nummer.
-
Office 365 heet nu Microsoft 365. Wat is er veranderd?
Office 365 Business abonnementen heten nu: Microsoft 365 Business abonnementen.
Voor meer informatie, ga naar onze Microsoft Office 365 pagina.
-
Kan ik een versleutelde e-mail versturen met Outlook?
Ja, je kunt versleuteld e-mailen indien je een van de volgende Microsoft 365 abonnementen hebt: Microsoft 365 Business Premium, Office 365 E3 of hoger.
Je kunt ook de Add On Azure Information Protection Plan 1 afnemen om versleuteld mailen aan de lagere abonnementen toe te voegen.
Klik hier voor onze uitgebreide handleiding.
-
Hoe kan ik mijn e-mail doorsturen?
Je kunt eenvoudig je mail doorsturen met Microsoft Office 365
Ga naar de volgende link en log eventueel in met je mail account: https://outlook.office.com/mail/options/mail/forwarding/forwardingOption
Selecteer Doorsturen Inschakelen
Vul een e-mail adres in.
Selecteer Kopie van doorgestuurde berichten behouden
Vergeet de Kopie optie niet! Als je dit niet inschakelt zal het bericht doorgestuurd worden maar zie je zelf de bewuste doorgestuurde e-mail niet in je eigen Postvak In.
-
Waar vind ik mijn BitLocker herstelsleutel?
Heb je een Microsoft 365 werk- of schoolaccount ga dan naar: https://aka.ms/aadrecoverykey
Heb je een persoonlijk Microsoft account ga dan naar: https://account.microsoft.com/devices/recoverykey?refd=support.microsoft.com
-
Waar vind ik mijn Microsoft Office 365 TenantID?
Ga naar https://www.whatismytenantid.com en vul je domeinnaam in.
Als je toegang hebt als beheerder van je Office 365 omgeving ga je naar: https://aad.portal.azure.com/#blade/Microsoft_AAD_IAM/ActiveDirectoryMenuBlade/Properties en zoek naar het veld Tenant-ID.
-
Hoe stel ik het doorsturen van mijn e-mail in met de Outlook web app?
Kies de volgende link om je doorstuur instellingen in te schakelen of aan te passen: https://outlook.office.com/mail/options/mail/forwarding
Let op dat je een vinkje aanzet bij [Kopie van doorgestuurde berichten bewaren]. Doe je dit niet dan zie je niet welke berichten er zijn doorgestuurd.
-
Hoe kan ik zien hoeveel opslagruimte mijn mailmappen innemen met de Outlook web app?
Kies de volgende link om een overzicht te krijgen van opslagruimte van de belangrijkste mailmappen: https://outlook.office.com/mail/options/general/storage
Je kunt hier ook eenvoudig mappen legen of het bewaarbeleid aanpassen.
-
Hoe stel ik automatisch antwoorden in met de Outlook web app?
Kies de volgende link om snel automatisch antwoorden in te schakelen: https://outlook.office.com/mail/options/mail/automaticReplies
- Kan ik aparte vergaderruimten maken en beheren tijdens Teams vergaderingen?
-
Hoe werkt Breakout Rooms van Teams?
Stel; je wil een brainstorm sessie organiseren voor 15 deelnemers. Tijdens deze workshop wil je de groep verdelen in drie verschillende brainstorm groepen. Als organisator wil je graag tussen de verschillende groepen kunnen switchen als de deelnemers niet in de ‘algemene’ meeting zitten.
Je kunt dan (in dit geval) bijvoorbeeld 3 verschillende Breakout Rooms aanmaken, en de deelnemers verdelen binnen deze groepen. Je kunt ze altijd verplaatsen of een mededeling in deze groep doen.
De namen van deze groepen kun je ook wijzigen, om duidelijk aan te geven wie in welke groep zit en je kunt meekijken als organisator in deze groepen.
Voor een uitgebreide handleiding van Microsoft, klik hier.
-
Wat kan ik zelf regelen via Cloud Control?
Je kunt vanaf nu alle wijzigingen voor gebruikers, groepen, e-mail, Microsoft 365 licenties aan ons door te geven via Cloud Control.
Het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
Dit kan Cloud Control
- Aanmaken, verwijderen en wijzigingen van gebruikers
- Wachtwoorden van gebruikers resetten
- Wijzigen en toevoegen van Microsoft 365 licenties
- Aanmaken en verwijderen van groepen
- Wijzigen van groepslidmaatschappen
- Wijzigen van machtigingen op postvakken
- Toevoegen, verwijderen en wijzigen van aliassen
- Postvakken converteren naar gedeelde postvakken
-
Wie is de provider van de Mobiele abonnementen van Compatible?
Wij maken gebruik van het netwerk van KPN en het mobiele aanbod van KPN.
-
Kunnen collega’s zien of ik met mijn mobiel in gesprek ben?
Ja, als we VAMO activeren dan kunnen je collega’s heel makkelijk zien of je in gesprek bent.
-
Kan ik bellen met de Hipper+ App?
Nee, je belt niet met de app. Het is geen softphone. Je regelt alleen je bereikbaarheid met de app.
Voor meer informatie over Hipper+ App klik hier.
-
Werkt Microsoft Teams ook op je mobiel?
Ja, Microsoft Teams werkt prima op je mobiel. Je download de mobiele app gemakkelijk in de Google Play store en de Apple store.
- Kan ik aparte vergaderruimten maken en beheren tijdens Teams vergaderingen?
-
Hoe werkt Breakout Rooms van Teams?
Stel; je wil een brainstorm sessie organiseren voor 15 deelnemers. Tijdens deze workshop wil je de groep verdelen in drie verschillende brainstorm groepen. Als organisator wil je graag tussen de verschillende groepen kunnen switchen als de deelnemers niet in de ‘algemene’ meeting zitten.
Je kunt dan (in dit geval) bijvoorbeeld 3 verschillende Breakout Rooms aanmaken, en de deelnemers verdelen binnen deze groepen. Je kunt ze altijd verplaatsen of een mededeling in deze groep doen.
De namen van deze groepen kun je ook wijzigen, om duidelijk aan te geven wie in welke groep zit en je kunt meekijken als organisator in deze groepen.
Voor een uitgebreide handleiding van Microsoft, klik hier.
-
Kan ik bestanden of mappen delen met gebruikers buiten mijn organisatie?
Ja, je kunt gebruikers als gast uitnodigen via Teams. Zij krijgen dan een link om de bestanden via een webbrowser te bekijken of zelfs te bewerken.
- Kan ik mijn scherm delen met mijn collega’s om zo beter samen te werken?
-
Ik wil een ‘alleen lezen’ bestand delen binnen Teams?
Ja dat kan. Als je ‘alleen-lezen’ mappen maakt, kun je bestanden delen met leden van een team waarvan jij de eigenaar bent, zodat ze de bestanden niet kunnen bewerken.
In onze uitgebreide handleiding lees je stap voor stap hoe je dit kunt doen.
-
Werkt Microsoft Teams ook op je mobiel?
Ja, Microsoft Teams werkt prima op je mobiel. Je download de mobiele app gemakkelijk in de Google Play store en de Apple store.
-
Wat is Microsoft Teams?
Microsoft Teams biedt medewerkers een veilige, gebruikersvriendelijke en geïntegreerde oplossing om samen te werken en digitaal te vergaderen. Zowel intern als extern. Je kunt eenvoudig bestanden of je scherm delen.
-
Verkoopt Compatible ook de KPN EEN abonnementen?
Nee, en ja. Onze diensten zijn vrijwel gelijk aan die van KPN EEN, maar wij verkopen ze onder het label HIP (Hosted IP).
Binnen de HIP-propositie kunnen wij maatwerk leveren welke niet mogelijk is binnen KPN EEN. -
Hoe stel ik mijn bereikbaarheid in met Compatible VoIP?
Download de Hipper+ App uit de Google play store (android) of de App Store (iOS) en log in met je gegevens.
Let op; dit is niet de Hipper app!Voor een volledige handleiding over de Hipper+ App, klik hier.
-
Wat kan ik met de Hipper+ App?
Je kan met de Hipper+ App je bereikbaarheid, ook buiten kantoor, volledig bedienen.
-
Kan ik bellen met de Hipper+ App?
Nee, je belt niet met de app. Het is geen softphone. Je regelt alleen je bereikbaarheid met de app.
Voor meer informatie over Hipper+ App klik hier.
-
Wat is VAMO?
Met VaMo (Vast Mobiel integratie) maak je je mobiele abonnementen onderdeel van je bedrijfscentrale. Je kan uitbellen met het bedrijfsnummer, maar tegelijkertijd bereikbaar zijn op je mobiel, het bedrijfsnummer en/of je directe toestelnummer.
-
Wie is de provider van de Mobiele abonnementen van Compatible?
Wij maken gebruik van het netwerk van KPN en het mobiele aanbod van KPN.
-
Kunnen collega’s zien of ik met mijn mobiel in gesprek ben?
Ja, als we VAMO activeren dan kunnen je collega’s heel makkelijk zien of je in gesprek bent.
-
Werkt Microsoft Teams ook op je mobiel?
Ja, Microsoft Teams werkt prima op je mobiel. Je download de mobiele app gemakkelijk in de Google Play store en de Apple store.
-
Wat is VAMO?
Met VaMo (Vast Mobiel integratie) maak je je mobiele abonnementen onderdeel van je bedrijfscentrale. Je kan uitbellen met het bedrijfsnummer, maar tegelijkertijd bereikbaar zijn op je mobiel, het bedrijfsnummer en/of je directe toestelnummer.
-
Kunnen collega’s zien of ik met mijn mobiel in gesprek ben?
Ja, als we VAMO activeren dan kunnen je collega’s heel makkelijk zien of je in gesprek bent.
-
Verkoopt Compatible ook de KPN EEN abonnementen?
Nee, en ja. Onze diensten zijn vrijwel gelijk aan die van KPN EEN, maar wij verkopen ze onder het label HIP (Hosted IP).
Binnen de HIP-propositie kunnen wij maatwerk leveren welke niet mogelijk is binnen KPN EEN. -
Hoe stel ik mijn bereikbaarheid in met Compatible VoIP?
Download de Hipper+ App uit de Google play store (android) of de App Store (iOS) en log in met je gegevens.
Let op; dit is niet de Hipper app!Voor een volledige handleiding over de Hipper+ App, klik hier.
-
Wat kan ik met de Hipper+ App?
Je kan met de Hipper+ App je bereikbaarheid, ook buiten kantoor, volledig bedienen.
-
Kan ik bellen met de Hipper+ App?
Nee, je belt niet met de app. Het is geen softphone. Je regelt alleen je bereikbaarheid met de app.
Voor meer informatie over Hipper+ App klik hier.
-
Berekent Compatible voorrijkosten?
Binnen Hilversum bereken wij geen voorrijkosten.
Daarbuiten hebben we een aantal zones gedefinieerd met heel schappelijke kosten, kijk hier voor meer informatie. -
Berekent Compatible parkeerkosten aan mij door?
Ja, wij rekenen de parkeerkosten aan je door. We proberen daar schappelijk mee om te gaan.
Voor meer informatie, klik hier.
-
Hoe koppel of Link ik een Excel met een Excel bestand in SharePoint?
Gebruik deze methode in plaats van het koppelen naar een OneDrive locatie in de verkenner. De OneDrive locatie werkt niet voor andere gebruikers en daarom heb je een algemene locatie nodig om mee te verbinden.
Open de Excel file die je wilt koppelen:
Kies Bestand > Info > Pad kopiëren
Pas de URL/Link aan door aan de achterkant “?web=1” weg te halen.Daarna kan de link gebruikt worden om data te koppelen in een ander Excel bestand:
Kies in het lint Gegevens > Van het Web
Gebruik nu de aangepaste link om te koppelen, daarna kun je de gegevens verder verwerken, laden of transformeren.
Deze methode werkt ook voor tekstbestanden of bijvoorbeeld een .csv met gegevens.
-
Welke voordelen heeft Windows 10 Pro?
- Veiliger in een online wereld
- Langere ondersteuning
- Functionaliteit van deze tijd!
- 100% geïntegreerd met Microsoft 365
-
Waar vind ik mijn BitLocker herstelsleutel?
Heb je een Microsoft 365 werk- of schoolaccount ga dan naar: https://aka.ms/aadrecoverykey
Heb je een persoonlijk Microsoft account ga dan naar: https://account.microsoft.com/devices/recoverykey?refd=support.microsoft.com
-
Wanneer verloopt de ondersteuning van Windows 7 door Microsoft?
Op 14 januari 2020 stop Microsoft met de ondersteuning van Windows 7. Er worden daarna geen update meer uitgebracht. Lees hier de officiële verklaring van Microsoft: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4057281/windows-7-support-will-end-on-january-14-2020
-
Stopt mijn Windows 7 machine met werken na 14 januari 2020?
Nee, je machine blijft werken, maar door het gemis aan updates na deze datum wordt het gebruik van Windows 7 steeds minder veilig. Stap tijdig over naar Windows 10.
Voor meer informatie of een offerte, mail naar info@compatible.nl.
Onderwerpen: